Obecność modelek i modeli na imprezach i wydarzeniach współcześnie nikogo już nie dziwi. Osoby te spotkamy zarówno na zamkniętych firmowych imprezach jak i na dużych targach, konferencjach czy kongresach. Czasem ich obecność jest jedynie podkreśleniem wizerunku firmy, ale bywa, że to właśnie hostessy Trójmiasto są motorem napędowym danego eventu. Przykład? To z pewnością targi motoryzacyjne. Tego typu imprezy nierozłącznie kojarzą się z pięknymi kobietami. A największe agencje modelingowe w swojej ofercie kładą duży nacisk na obsługę imprez o takim właśnie charakterze.
Hostessy i hości pojawiają się również na imprezach plenerowych o różnorakim charakterze – mogą być to koncerty, festyny rodzinne czy imprezy integracyjne. Bardzo często nieodłącznym atrybutem osób pracujących w takim charakterze jest strój. Dobrze dobrany kostium potrafi wywołać pożądany efekt, zwłaszcza jeżeli mowa o liczniejszej grupie hostess. Dlaczego firmy decydują się na skorzystanie z usług takich organizacji jak agencje modeli i promują w ten sposób markę? Bo jak wynika z badań – to się po prostu opłaca. Podobnie jak w przypadku reklam, także i tu działa pozytywny efekt, jaki wywierają schludnie wyglądający modele i zadbane modelki. To dla przedsiębiorstwa również prestiż – konkurencja nierzadko podgląda jak zorganizowane są firmowe imprezy, a obecność hostess Trójmiasto jest wyrazem rozmachu.
Podstawowe zadanie to profesjonalna promocja powierzonego produktu lub usługi poprzez samą swoją obecność. Ponadto, do najczęstszych obowiązków należy inicjowanie kontaktu z potencjalnymi klientami lub gośćmi odwiedzającymi dane miejsce. Zwykle jest to krótka i uprzejma zachęta do zapoznania się z materiałami reklamowymi i deklaracja odpowiedzi na ewentualne pytania. Na wielu wydarzeniach spotkamy hostessy, wynajmowane przez agencje modelek, które rozdają ulotki lub drobny poczęstunek – na przykład cukierki z firmowym logo lub obrandowane baloniki. Taki obrazek zobaczymy w szczególności na branżowych targach – hostessy przechadzają się alejkami, rozdając materiały reklamowe i zachęcając do odwiedzenia stoiska firmowego.
Jeszcze inny przykład? To osoby, które proponujące degustację produktów spożywczych. Animacje tego typu mają miejsce na terenie galerii handlowych lub na przykład otwartych przestrzeni w centrach dużych miast. Kolejnym przykładem roli hostessy jest wykazywanie aktywnego działania w dotarciu do klienta. Tutaj najczęściej zadanie polega na przeprowadzaniu krótkich badań ankietowych, dotyczących materii promowanego produktu. Host lub hostessa poza rolą wizerunkową mogą również odpowiadać za przekazywanie bardziej szczegółowych informacji o reklamowanej marce. Są wówczas pierwszym ogniwem w łańcuchu komunikacji firmy z klientem.
Osoba promująca wydarzenie lub usługę zwykle kojarzy nam się z kobietą. I rzeczywiście najczęściej w takiej roli obsadzane są panie, jednak na przestrzeni ostatnich lat sytuacja ulega zmianie i bez problemu na wielu wydarzeniach można zauważyć również panów jako hostów. To czy do promocji wykorzystamy hosta bądź hostessę zależy tylko i wyłącznie od preferencji danej firmy. Bywa, że wybór ten jest poparty przeprowadzonymi wcześniej badaniami. Specjaliści są w stanie zbadać nasze reakcje i na tej podstawie ocenić czy lepiej sprawdzi się hostessa Trójmiasto agencja czy jej męski odpowiednik. Zwyczajowo, jeśli oferta kierowana jest do pań – można spodziewać się większego odsetka męskich modeli, a w przypadku imprez o neutralnym charakterze lub takich, kierowanych do mężczyzn to zwykle kobiety wiodą prym w roli hostess.
Jakie wymagania stawiane są przed osobami chcącymi pracować w tej branży? Agencja hostess Gdynia, Gdańsk, Sopot zwykle poszukuje przede wszystkim otwartych i uśmiechniętych osób, dla których praca w takim charakterze będzie przygodą i szansą na zyskanie nowego doświadczenia. Przed początkującym hostem lub hostessą zwykle nie stawia się wygórowanych wymagań, choć zdarza się, że oczekiwaniem klienta jest znajomość języka obcego i umiejętność poprawnego wysławiania się. Jeśli chodzi o wygląd – to zwykle wymagana jest szczupła sylwetka i ładny uśmiech. Kanony piękna są różne, a kwestia urody jest sprawą indywidualną – stąd nie ma sztywnych wymogów jak ma wyglądać idealna hostessa.
Ograniczeniem zwykle jest wiek – agencje hostess Trójmiasto poszukują osób w przedziale od osiemnastu do trzydziestu lat. Pożądane i rozchwytywane na rynku są hostessy z doświadczeniem w tej branży, a także takie, które władają kilkoma językami i mogą pochwalić się wysoką kulturą osobistą. Trzeba jednak pamiętać, że choć praca w takiej roli wydaje się przyjemna, nie należy do najłatwiejszych zadań. Chcąc zacząć warto skontaktować się z firmą oferującą wynajem hostess Trójmiasto wysyłając swoje CV.
Oferujemy współpracę w takich miastach jak: