Jaka powinna być hostessa? Podpowiadany jak wynająć hostessy i hostów z pomocą agencji

Jaka powinna być hostessa? Podpowiadany jak wynająć hostessy i hostów z pomocą agencji

Wbrew pozorom wybór odpowiednich hostess oraz hostów nie jest prostym zadaniem. Osoby uczestniczące w kampaniach promocyjnych powinny spełniać wymagania projektu, pasować do wizerunku firmy. Dlatego podpowiadamy, jak wynająć hostessy z pomocą agencji oraz czym powinny charakteryzować się osoby pracujące na tym stanowisku.

 

 

Kiedy zatrudnić hostessy do promocji?

Promocje z hostessami cieszą się coraz większą popularnością. W tym celu zatrudniane są osoby do jednorazowych lub stałych kampanii reklamowych, które mogą odbywać się zarówno w marketach, jak i w siedzibach firmy czy podczas ważnych wydarzeń. Ponadto wiele firm decyduje się na wynajem hostów i hostess na targi, konferencje lub imprezy klubowe.

Ich zadania mogą być różne. Zwykle hostessy na akcjach promocyjnych prezentują wybrany produkt lub usługę, zachęcają potencjalnych klientów do ich wypróbowania. Hostessy na eventach rozdają materiały promocyjne, są odpowiedzialne za stanowisko czy też zajmują się odprowadzaniem uczestników na wskazane miejsce. Gdy weźmie się to wszystko pod uwagę, okazuje się, że praca hostessy jest zróżnicowana oraz uzależniona od rodzaju konkretnej kampanii, co sprawia, że wybór właściwej osoby na to stanowisko jest niezwykle trudny.

A co robi hostessa i jakimi cechami powinna się wyróżniać?

 

Kto to hostessa? Jakie powinny być hostessy?

Dla porządku wyjaśnimy, że hostessami oraz hostami są osoby zatrudnione do pomocy w działaniach promocyjnych. Aby ich udział w kampaniach reklamowych był efektywny, muszą odznaczać się różnymi cechami. Jakimi?

Przede wszystkim mówi się o tym, że hostessy w klubie, na konferencji czy pracująca przy stoisku promocyjnym powinny odznaczać się atrakcyjnym wyglądem. Co to oznacza? Wbrew powszechnym opiniom nie muszą posiadać aparycji i wymiarów zawodowych modelek, ważne jest natomiast, aby były zadbane, pozytywnie budowały wizerunek marki. W praktyce host na konferencje lub hostessy na gale powinni odpowiadać wizji, jaka została stworzona przez dział marketingowy. Czasami potrzebne będą blondynki czy brunetki, w innym wypadku wysocy, szczupli mężczyźni czy nawet osoby o większych rozmiarach. W końcu żadna agencja reklamowa nie zatrudni filigranowych kobiet do promocji nowej kolekcji sukienek dla puszystych.

Drugim, bardzo ważnym wyznacznikiem jest komunikatywność i towarzyskość osób pracujących na tym stanowisku, niezależnie od tego, czy obowiązki wykonywane są w ramach pracy dorywczej, czy stałej. Hostessa i host na imprezy muszą być otwarci, łatwo nawiązywać rozmowę z potencjalnymi klientami. W końcu to oni powinni wychodzić naprzeciw uczestnikom, a nie jedynie odpowiadać na pytania zaczepiających je osób. Co więcej, host i hostessa na konferencje muszą odznaczać się też wysoką kulturą osobistą, opanowaniem i cierpliwością. Niezależnie od sytuacji, powinni być mili i uprzejmi, a także uśmiechnięci.

I w tym momencie warto napisać o predyspozycjach fizycznych i psychicznych do wykonywania tego zawodu. Praca hostów i hostess najczęściej wymaga kilkugodzinnego stania, czasami związana jest z noszeniem ciężkich materiałów promocyjnych. Trzeba być tego świadomym, ponieważ osoba zatrudniona z „ulicy” może nie podołać takiemu zadaniu. Nie można też zapomnieć o presji psychicznej, konieczności zachowania uprzejmego stosunku do klientów przez wiele godzin, niezależnie od sytuacji. A nie wszystkie osoby, z którymi rozmawiają hostessy na imprezach i innych akcjach promocyjnych są przyjaźnie nastawione – niektóre z nich odczuwają potrzebę wyrażenia swojego niezadowolenia w niewybredny sposób i na to należy być przygotowanym.

Ponadto w zależności od tego, jaki charakter ma kampania, mogą potrzebne być osoby biegle posługujące się danym językiem obcym. Najczęściej dotyczy to hostess i hostów na targach międzynarodowych lub na światowych eventach. Ponadto często od takich osób wymaga się wysokiej inteligencji oraz posiadania umiejętności szybkiego zapamiętywania, ponieważ najczęściej w krótkim czasie konieczne jest zdobycie wielu nowych informacji o produkcie/usłudze.

 

W czym pomoże agencja hostess?

Na początku należy zaznaczyć, że większość hostess i hostów współpracuje z dużymi agencjami, które przeprowadzają casting, w ramach którego wybierani są odpowiedni kandydaci. Natomiast dla firm przeprowadzających kampanie reklamowe często nieopłacalne jest zatrudnianie hostess i hostów na eventy, ponieważ związane jest to z dodatkową pracą, trudniej też znaleźć pracowników spełniających określone kryteria.

W czym więc pomoże agencja hostess? Przede wszystkim, po zapoznaniu się z charakterem i celami danej kampanii oraz z oczekiwaniami klienta, dobierze osoby, które najlepiej do niej pasują. Zajmie się także ustalaniem wynagrodzenia, godzinami pracy oraz wszelkimi sprawami organizacyjnymi. Dużym ułatwieniem dla firm może być również tworzenie baz twarzy agencji hostess, co sprawia, że mogą wcześniej zapoznać się z potencjalnymi kandydatami.

Ponadto, dzięki swojemu doświadczeniu agencje hostess mogą pomóc w realizacji kampanii marketingowych oraz udzielić rad i wskazówek w tym zakresie.