Jak wybierać hostessy na targi?

Jak wybierać hostessy na targi?

Targi branżowe to świetna okazja do zaprezentowania własnej działalności i pozyskania klientów. Pomocna jest w tym odpowiednia reklama, która przyciągnie potencjalnych kontrahentów. W takich akcjach promocyjnych niezbędne są hostessy, które przedstawią ofertę klienta i zachęcą do korzystania z jego usług. Tylko jak wybrać hostessę na targi, eventy i inne imprezy promocyjne?

Jakie kwalifikacje powinna mieć hostessa?

W przypadku hostess wygląd ma znaczenie. Miła aparycja, uśmiech na twarzy, a do tego łatwość w nawiązywaniu kontaktów sprzyjają udanej akcji promocyjnej podczas eventów, targów, czy konferencji. Oprócz nienagannego wyglądu hostessy liczy się jeszcze jej osobowość. Idealna hostessa na eventy jest kulturalna, komunikatywna, pomocna, potrafi przekonać do oferty potencjalnego klienta. Nie bez znaczenia są także inne kwalifikacje, np. znajomość języków obcych. Umiejętność ta przydaje się podczas targów, na których pojawiają się zagraniczni inwestorzy. Co ważne, praca ta wymaga także kondycji fizycznej, ponieważ wiąże się z kilkugodzinnym staniem lub chodzeniem i rozmawianiem z klientami.

Na czym polega praca hostessy?

Wiele osób zastanawia się co robi hostessa. Wśród obowiązków takiej osoby jest głównie promowanie produktu lub usług klienta. Praca jako hostessa wymaga umiejętności przekonywania do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Osoby pracujące na takim stanowisku budują wizerunek marki i przyczyniają się do jej promocji. Miejsce pracy hostessy uzależnione jest od zlecenia, w którym bierze udział. Zazwyczaj są to krajowe i międzynarodowe targi, eventy, czy imprezy promocyjne. A ile zarabia hostessa? Zarobki hostessy uzależnione są nie tylko od konkretnego zlecenia, ale i od lokalizacji. Oczywiste jest, że lepiej opłacane są hostessy na targi w Warszawie niż w mniejszym mieście.

Gdzie szukać hostess na targi?

Osób, które zajmą się akcją promocyjną na targach najlepiej szukać w agencjach hostess. Mają one banki twarzy, wśród których można wybierać osoby o konkretnej aparycji. Dla niektórych firm liczy się konkretny typ urody i pod tym względem szukają osób do promocji ich produktów oraz usług. Agencje hostess w Warszawie i w innych miastach przeprowadzają castingi, podczas których rekrutują osoby, które sprawdzą się w pracy hostessy. Biorą pod uwagę nie tylko ich wygląd, ale też sprawdzają umiejętności językowe i to, czy dana osoba jest komunikatywna, kulturalna, otwarta i śmiała.

Jaką hostessę na targi wybrać?

To, jaka hostessa będzie odpowiadała na daną imprezę tematyczną, uzależnione jest od charakteru firmy. Inne oczekiwania mogą mieć klienci szukający hostessy na targi motoryzacyjne, inne na eventy parentingowe. Nie bez znaczenia są także dodatkowe umiejętności hostessy. Niektóre są animatorkami i doskonale radzą sobie z dziećmi, ale i z prowadzeniem imprez. Inne znają biegle kilka języków obcych i odnajdą się na targach międzynarodowych. Na niektórych eventach może być lepiej widziany konkretny typ urody. Wiele więc zależy od tego, z jakiej branży jest dana firma, która chce wynająć hostessy na targi i na czym konkretnie ma polegać akcja promocyjna.