Host czy hostessa? Na jakich imprezach, eventach lepiej sprawdzi się host, a na jakich hostessa?

Host czy hostessa? Na jakich imprezach, eventach lepiej sprawdzi się host, a na jakich hostessa?

Praca w zawodzie hosta lub hostessy jest bardzo popularna wśród ludzi młodych. Rządzi się ona określonymi prawami i nie każdy może sprawdzić się w tej branży. Hostowie i hostessy głównie zajmują się promocją konkretnych produktów lub pojawiają się na targach tematycznych czy imprezach. Co jeszcze trzeba wiedzieć o pracy w tej branży i na jakich eventach sprawdzają się tacy promotorzy?

 

 

Co robią hostessa i host?

Choć zawód ten określany jest pracą na szpilkach, jako host mogą pracować również mężczyźni. Głównym zadaniem takich osób jest promowanie produktów, marek lub usług. Odbywa się to poprzez branie udziału w różnych akcjach promocyjnych, targach czy imprezach. Obowiązki hostów i hostess mogą różnić się w zależności od zleceń. Wszystko jednak sprowadza się do jednego, czyli do pomocy w wypromowaniu określonej marki.

Jakie są obowiązki hostess i hostów?

Wśród obowiązków hostess i hostów wymienia się szereg czynności związanych z marketingiem, ale i organizacją czy animacją imprez. Jest to oczywiście promowanie produktów i marek, ale też nakłanianie klientów do wypróbowania nowej oferty, witanie gości, przedstawianie informacji o produktach, rozdawanie ulotek i gadżetów reklamowych oraz odpowiadanie na pytania klientów.

Gdzie sprawdzi się host, a gdzie hostessa?

Wszystko zależy od charakteru imprezy. Jeszcze do niedawna praca ta przeznaczona była głównie dla młodych dziewczyn, teraz w agencjach hostess pojawiają się także panowie. Wynajem hostów najczęściej dotyczy imprez sportowych, motoryzacyjnych, ale i modowych. Mężczyźni pojawiają się również na imprezach parentingowych, na których promowane jest aktywne rodzicielstwo ojców. Hostowie pojawiają się także na galach związanych z promocją kosmetyków dla mężczyzn czy dotyczących najnowszych nowinek technologicznych, np. telefonów czy komputerów.

Hostessy natomiast dominują na imprezach modowych i kulinarnych. Bardzo często promują określone produkty, zachęcają do degustacji, przekazują informacje o danej marce itp. Ich zadaniem jest nie tylko promowanie, ale także nawiązywanie kontaktu z klientem i zachęcanie go do skorzystania z oferty danej firmy. Hostessy najczęściej pracują w takich miejscach jak sklepy i centra handlowe, restauracje, hotele czy urzędy. Biorą także udział w spotkaniach biznesowych, bankietach oraz konferencjach.

Gdzie szukać hostess i hostów?

Hostess i hostów na akcje promocyjne najlepiej szukać bezpośrednio w wykwalifikowanych agencjach. Na stronach internetowych takich firm można znaleźć informacje dotyczące osób, które pracują w tym zawodzie. Przede wszystkim można skorzystać z banku twarzy, by zobaczyć jak wyglądają hostessy i hostowie. Wygląd bowiem ma szczególne znaczenie w tej pracy, choć nie tylko. Liczy się także komunikatywność, otwartość na świat, łatwość nawiązywania kontaktów oraz wysoka kultura osobista. Warto więc pomyśleć o budowie pozytywnego wizerunku marki i wynająć do tego hostów oraz hostessy, którzy przyczynią się do korzystnego odbioru nowych produktów lub usług.