Praca w zawodzie hosta lub hostessy jest bardzo popularna wśród ludzi młodych. Rządzi się ona określonymi prawami i nie każdy może sprawdzić się w tej branży. Hostowie i hostessy głównie zajmują się promocją konkretnych produktów lub pojawiają się na targach tematycznych czy imprezach. Co jeszcze trzeba wiedzieć o pracy w tej branży i na jakich eventach sprawdzają się tacy promotorzy?
Choć zawód ten określany jest pracą na szpilkach, jako host mogą pracować również mężczyźni. Głównym zadaniem takich osób jest promowanie produktów, marek lub usług. Odbywa się to poprzez branie udziału w różnych akcjach promocyjnych, targach czy imprezach. Obowiązki hostów i hostess mogą różnić się w zależności od zleceń. Wszystko jednak sprowadza się do jednego, czyli do pomocy w wypromowaniu określonej marki.
Wśród obowiązków hostess i hostów wymienia się szereg czynności związanych z marketingiem, ale i organizacją czy animacją imprez. Jest to oczywiście promowanie produktów i marek, ale też nakłanianie klientów do wypróbowania nowej oferty, witanie gości, przedstawianie informacji o produktach, rozdawanie ulotek i gadżetów reklamowych oraz odpowiadanie na pytania klientów.
Wszystko zależy od charakteru imprezy. Jeszcze do niedawna praca ta przeznaczona była głównie dla młodych dziewczyn, teraz w agencjach hostess pojawiają się także panowie. Wynajem hostów najczęściej dotyczy imprez sportowych, motoryzacyjnych, ale i modowych. Mężczyźni pojawiają się również na imprezach parentingowych, na których promowane jest aktywne rodzicielstwo ojców. Host i hości pojawiają się także na galach związanych z promocją kosmetyków dla mężczyzn czy dotyczących najnowszych nowinek technologicznych, np. telefonów czy komputerów.
Hostessy natomiast dominują na imprezach modowych i kulinarnych. Bardzo często promują określone produkty, zachęcają do degustacji, przekazują informacje o danej marce itp. Ich zadaniem jest nie tylko promowanie, ale także nawiązywanie kontaktu z klientem i zachęcanie go do skorzystania z oferty danej firmy. Hostessy najczęściej pracują w takich miejscach jak sklepy i centra handlowe, restauracje, hotele czy urzędy. Biorą także udział w spotkaniach biznesowych, bankietach oraz konferencjach.
Hostess i hostów na akcje promocyjne najlepiej szukać bezpośrednio w wykwalifikowanych agencjach. Na stronach internetowych takich firm można znaleźć informacje dotyczące osób, które pracują w tym zawodzie. Przede wszystkim można skorzystać z banku twarzy, by zobaczyć jak wyglądają hostessy i hostowie. Wygląd bowiem ma szczególne znaczenie w tej pracy, choć nie tylko. Liczy się także komunikatywność, otwartość na świat, łatwość nawiązywania kontaktów oraz wysoka kultura osobista. Warto więc pomyśleć o budowie pozytywnego wizerunku marki i wynająć do tego hostów oraz hostessy, którzy przyczynią się do korzystnego odbioru nowych produktów lub usług.
Agencja fotomodelek Warszawa
Wynajem hostess i modelek na targi – 5 powodów dlaczego warto
Hostessy na targi, imprezy, konferencje… Na jakie wydarzenia warto wynająć hostessę?
Jaka powinna być hostessa? Podpowiadany jak wynająć hostessy i hostów z pomocą agencji
Host czy hostessa? Na jakich imprezach, eventach lepiej sprawdzi się host, a na jakich hostessa?
Czym, oprócz wynajmu hostess i hostów, zajmuje się dobra agencja hostess?
Jak wybrać profesjonalną agencję hostess?
Hostessy na targi samochodowe – jakie są oczekiwania wystawców i gości targów moto?
Praca jako hostessa w Warszawie – jak zacząć, co trzeba wiedzieć?
Wynajem hostów – kiedy lepiej wynająć hosta niż hostessę?
Hostessy w Warszawie – jakie wymagania, zarobki, co trzeba wiedzieć, kiedy starasz się o pracę hostessy?
Jak wybierać hostessy na targi?
Hostessy w Warszawie do obsługi Konferencji
Host – Męski odpowiednik hostessy
Piękne Dziewczyny na Targi
25 Zalet Hostess Dziewczyny Mikołajki ??